diumenge, 25 de juliol del 2010

Ús i abús

Trobo que sóc ben afortunada de poder viure on visc. Quan en tinc prou de pis i poques ganes de complicar-me la vida se'm plantegen dos opcions: pujar al terrat (que ofereix una panoràmica genial de la ciutat) o baixar a l'avinguda a passejar, a comprar-me un gelat o a seure en algun dels molts bancs que poblen aquest bocí de ciutat des del Sant Pau fins a la Sagrada Família. Estic contenta de viure on visc, sí: en un retall d'Eixample ben cuidat, més tranquil, amb aparadors que em reclamen molt sovint, amb bones pastisseries, força supermercats, i un bon passeig per caminar amb tranquilitat. Tot això m'agrada. El però ve ara: el que no m'agrada tant és veure com tota aquesta zona s'aprofita (i molt excessivament) del nom que tants turistes atreu: el del mestre Antoni Gaudí.


Sense bellugar-me gaire d'aquest entorn compto a grapats els comerços i establiments que n'han pres el nom per batejar-se. I n'hi ha per triar i remenar: gelateries (és clar), bars, un locutori, una clínica dental i una òptica, un magatzem de lampisteria, una xarcuteria (cal dir que és dels més originals amb el rètol:"Per Gaudir"), un sabater, un saló de jocs, una botiga especialitzada en filatèlia i moneda, una empresa de reforma de cuines i banys i tantes altres. Em pregunto si no val més la pena posar un nom que indiqui més el servei que ofereixen aquests establiments, fins i tot per no crear confusió. Si em plantés al mig de l'avinguda demanant per la botiga Gaudí (sense especificar-ne el servei) me'n podrien assenyalar ben bé quinze. Ara com ara, el nom de Gaudí està sobreexplotat i em pregunto si l' Ajuntament regula d'alguna manera aquest fenomen.


I ja que hi som, aprofito aquesta entrada per donar notícia d'un esdeveniment que ja té data i hora confirmada: el Papa Benet XVI consagrarà el Temple Expiatori de la Sagrada Família com a basílica (amb la presència de tot el sèquit eclesiàstic pertinent i els reis d'España) el diumenge 7 de novembre a les 10.00 del matí. De seguida he pensat que potser ens haurem de plantejar allò que fa la gent de llogar els balcons (encara que el terrat sigui comunitari); però de seguida me n'he desdit perquè el primer que cal fer és esperar que al novembre encara tinguem el temple dempeus.

Heu tingut ocasió de veure la immensitat del forat obert a l'encreuament dels carrers Padilla i Mallorca?

Esfereïdor.


1 comentari:

dolors ha dit...

Això ja passa Irene, i si no fixa't quan vinguis a casa, amb la quantitat de botigues i establiments comercials de tota mena que inclouen el nom de la comarca "Plà d'Urgell" o bé "Urgell" o també "Ponent".
Jo mateixa tinc una empresa que es diu "Lleiplà", i perqué les empreses amb el nom " ... Plà d'Urgell" estaven totes ocupades que si no ...
Deu ser que, en general, tenim molt poca imaginació per aquestes coses. I mira, aquí al vostre carrer li ha tocat al Sr. Gaudí.

Tema Sagrada Família.
Haurem d'encomanar-nos a algún sant perqué el temple de la Sagrada Família no s'en vagi en orris. Mira, fa dos anys un conseller li va demanar a la Moreneta que plogués, i no va anar tant malament, i l'altre dia, el rei de les Espanyes va fer una petició a l'Apòstol "Santiago" que ens donés un cop de mà per a sortir de la crisi.
Per provar-ho que no quedi.
Un petó.

Tieta Dolors.